Livsval

 
 
Livet som mamma har ju helt klart varit en omställning, de här sju månaderna med Theodore i vårt liv har varit de absolut bästa månadmina i mitt liv. Jag har gått omkring här hemma i min lilla bebisbubbla och inte reflekterat så mycket kring mitt liv och vad som komma ska, man kan väl lugnt säga att jag levt för dagen. Men nu börjar det kännas som att det kan vara dags för att lägga upp iallafall någon slags plan för framtiden. 
 
Jag har ju redan beslutat mig för att lägga studierna bakom mig, jag hade 1,5 år kvar av min universitetsutbildning men jag vill nu istället satsa på att ge mig ut i arbetslivet igen. Dels för att jag vill tjäna mer pengar, vi hoppas på att inom en snar framtid flytta till ett större boende och då måste jag nästan ha en större inkomst, och dels för att jag kände att utbildningen inte var något jag brann för längre. Jag ville inte jobba med det jag utbildade mig till och det kändes onödigt att lägga ut så mycket pengar på något jag inte ville. 
 
Men vad vill jag göra istället? För tillfället känns det som att jag skulle kunna ta i stort sett vilket jobb som helst, jag vill bara jobba! Men drömmen är att jobba inom turismen igen, jag har ju en utbildning som hotellreceptionist i bagaget och det är verkligen något jag kan se mig själv jobba som. Dock känns det som något jag kanske får vänta med några år eftersom att det ofta innebär sena kvällar och helger, och med en liten bebis hemma känns det inte så lockande just nu. Jag vill verkligen hinna njuta av de här underbara småbarnsåren och om det innebär att jag får ta ett jobb på en snabbmatsrestaurang eller som lokalstäderska så är det det jag får göra. Min högsta prioritet är min familj och att vi alla tre ska vara glada och nöjda med vår livssituation. Det är bara att kämpa på! /Jennifer
#1 - - mammiz:

Jag tror att du gör alldeles rätt. Man ska gå lite efter sin magkänsla oxå. Jag hoppas att det köper sig till det du vill! Puss