Året 2013: Januari - Juli

 
Januari
Det nya året började med en tung och otymplig Jennifer som vaggade omkring här hemma och räknade dagarna tills 2 skulle bli 3. Som tur var så gick hon inte så länge för den 8 Januari kom det lilla underverket till världen. Årets absoluta höjdpunkt! Men månaden bjöd även på födelsedagskalas för Henriks pappa och för min lillassyster Therese.
 
 
Februari
Lillprinsen bara växte och växte och familjen Svensson/Johansson levde i en liten bebisbubbla. Det var en kall och snöig månad så det blev många långa och mysiga dagar inne i värmen. Men i slutet av månaden lyckades vi iallafall ställa till med lite kalas när jag helt plötsligt fyllde 23 år. 
 
 
Mars
I Mars var det dags för kalas igen då min älskade fästman fyllde 25 år. Nu började man sakta men säkert hitta rutiner i vardagen och vår lille Theodore som hade varit en väldigt trött och lugn bebis började bli allt mer medveten om sin omgivning. 
 
 
April
I april började äntligen våren komma sakta men säkert och vi kunde ta med oss vår lille son ut på längre promenader utan att frysa både näsa och bakdel av oss. Det var även dags för lille Theodore att döpas och den 13 April (samma dag som jag och min älskling firade 1 årig förlovningsdag), fick lillen vatten på huvudet och ett jättefint och mysigt kalas gick av stapeln. Denna månad firade vi också min kära mamma på hennes födelsedag och så blev det såklart den årliga påskmiddagen hos min mormor och morfar.
 
 
Maj
Maj började med en härlig vårdag hos mina föräldrar och systrar i Söderköping. Det blev årets första glass och korvgrillning på gården. Theodore blev även en "stor" pojke och bytte från liggdel till sittdel i vagnen och började äta gröt till frukost! Och Theodores äldsta kusin började sakta men säkert öva sig på att gå. Tiden går otroligt fort i småbarnsvärlden!
 
 
Juni
Sommaren kom och vi började spendera mer tid ute på landet i Bränntorp med Henriks föräldrar och syster med familj. Vår lilla stuga blev ju klar året innan men vi hade inte hunnit bo där så mycket, nu fick vi även ner en liten spjälsäng till Theo som trivdes riktigt bra med lugnet på landet. Midsommar firades i dagarna två, både i Söderköping och i Bränntorp. Vi hann även med en sväng till Smultronstället i Söderköping med mina systrar och deras respektive. 
 
 
Juli
Månaden började med att Henrik gick på semster och vi for till Göteborg med mina svärföräldrar på en liten minisemester. Theos första semester och det var hur mysigt som helst. På vägen hem stannade vi i Ullared och handlade upp resten av semesterpengarna.
Sedan blev det dags för kusin Malins 1års kalas som firades med pompa och ståt ute i familjens trädgård i Söderköping. Den lilla prinsessan hade feber och var hängig men tapper ändå och firade sin dag med alla sina gäster. Även min pappa fyllde år denna månad och blev firad han också, om än i en lite mer blygsam tappning.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Esmeralda:

sv: det kommer ni klara!! Försök lägga upp det på ett sätt som är hållbart. peppa varandra och försök hitta sätt att hålla motivationen uppe.
Bootea är ett te som ska rensa kroppen från slaggprodukter och skit samt hjälpa matsmältningen. Kika in under kategorin Detox för att läsa mer :)

#2 - - Esmeralda:

sv: Det var så lite! :D Lycka till :D

#3 - - Esmeralda:

sv. Tack så mycket :D