Peanut butter cups.

 
 
Vi forstätter väl att dela med oss av lite mumsiga recept tycker jag. Jag föll pladask för Ben&Jerrys glasssmak Peanut butter cup i sommras och för ett tag sedan snubblade jag över ett recept på denna lilla amerikanska godisbit som jag såklart var tvungen att testa. Här hittade jag receptet.
 
Ingredienser
mini muffins formar (jag använde ischokladformar)
200 g marabou mjöklchoklad
2 dl skippy jordnötsmör
1,5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
 
Gör såhär
Smällt chokladen och låt den svalna något. Placera formarna på en brick och häll i lite av chokladen i varje form, det ska täcka botten på formen. 
Ställ chokladformarna i kylen ett litet tag så chokladen hinner stelna.
Rör ihop jordnötssmör, florsocker och vaniljsocker till en jämn massa. Rulla en liten boll av massan och tryck ner i den formarna med stelnad choklad. Det ska finnas plats för ytterligare ett lager choklad i formen.
Häll över ett lager till med choklad så att hela formen täcks. Ställ in i kylen i minst 1 timme innan servering. 
#1 - - Annster:

Det är minst sagt vackert i Kivik.
Min mamma är redan förlovad sedan lång tid tillbaka.
Det hon ska göra nu, är att gifta sig :)

#2 - - anniepiie:

Åhh så gott! :) Läste att du har haft en underbar jul med familjen. Härligt! :D SV: haha visst är den. Skrattar åt deras hyss och konstiga upptåg :P Tack desamma du!! Kram

#3 - - ♫♪ sandra - en musikblogg:

gott!