En nystart

Hej på er. Det duggar inte så tätt mellan inläggen här längre, och jag har väl egentligen inget att skylla på heller för tillfället, jag har helt enkelt inte haft något vettigt att skriva om. Så då låter jag bli. Men nu har jag faktiskt något riktigt spännande att berätta om, något som jag är så otroligt peppad inför och som jag har en känsla av verkligen kommer att förändra mitt liv. Ni som följt min blogg vet ju att jag har kämpat med min vikt ett bra tag nu, de här nedrans mammakilona vägrar ju att släppa greppet om mig och varje försök jag gjort till att förändra min kost och min livsstil har ju gått åt pipsvängen så att säga. Så i tisdags bestämde jag mig för att ta hjälp, jag skrev in mig på ViktVäktarna och är nu onlinemedlem där. Det kostar en liten slant i månaden och då får man hjälp av deras onlineverktyg och appar att hålla koll på sina måltider och sin viktnedgång. Det här är då alltså min andra dag och jag måste säga att det går superbra än sålänge. Med hjälp av appen är det lätt att hitta recept som man sedan bara följer och registrerar för att kunna se hur mycket man äter på en dag. ViktVäktarna använder sig av ett ProPoints system där varje måltid och livsmedel innehåller olika många ProPoints, man har ett visst antal ProPoints som man får äta per dag och det är bara att hålla sig till det för att gå ner i vikt. Jag är verkligen motiverad till att gå ner i vikt. Och nu när förkylningen äntligen är över så har jag också börjat träna igen. Igår var jag på gymmet en timme efter att jag lämnat lillen på dagis, och idag tänkte jag ta en timme på gymmet innan jag går till jobbet. Jag hoppas och håller verkligen tummarna för att denna härliga motivation håller i sig, och att det här blir starten på ett nytt och hälsosammare liv. /Jennifer
#1 - - CuddlyCake :

Lycka till! :)

#2 - - Johanna - A dream as a model ♥:

sv: Åh gud så kul att du tycker det :D Och det tycker jag absolut du ska göra :) Kram!

#3 - - VERONICA - mode & träning:

Om du vill - så klarar du det. Men viljan och beslutsamhet klarar man faktiskt allt. Cred till dig tjejen! Inspiration sprider du verkligen, läsvärt inlägg skulle jag verkligen säga! :) Kämpa! Kramkram

#4 - - anniepiie:

Men vilken pingla du är!! :D Kämpa på, och kolla på många inspobilder på nätet, det brukar jag göra och då tar jag ingen kaka eller annat efteråt. :P hehe SV: Jaa, det måste du göra, ska bo i Kensington denhär gången också, kan rekommenderas. Familjärt och nära till Hyde park. :) Kram

#5 - - frida christina:

Lycka till!