Vabruari är här.


Igår kväll blev Theodore jätteledsen vid läggningen och sa att han hade ont i örat, hans första öroninflammation och fy vad synd jag tyckte om honom! Men med lite smärtstillande lyckades han till sist somna i min famn i soffan och natten har gått ganska bra ändå. Han vaknade några gånger men var inte svår att söva om, dock vaknade han vid fem på morgonen och ville inte somna om. Hoppas att han får sova bra nu på dagen. 

Jag blir hemma och vabbar idag och Henke skulle försöka ta morgondagen.  Det är knepigt det där med vem som ska ta vab-dagarna. Henrik har ju ett arbete som är väldigt beroende av honom och eftersom att jag jobbar på en så pass liten arbetsplats så är det ju inte alltid så lätt att hitta personal som kan täcka mina pass heller. För det mesta tycker jag att vi delar upp det riktigt bra, hade jag kunnat ta alla gånger så skulle jag gärna göra det för det är rätt så mysigt att få gå hemma och pyssla om sin lilla sjukling. Men man känner ju ändå ett stort ansvar att försöka lösa det för arbetsplatsen också. 

Hur som helst.  Idag blir vi hemma och myser, har bakat trolldeg som vi lekt lite med och så har vi suttit på rummet och målat, byggt med klossar och i lekköket. Nu blev han så trött så han får ta sin tupplur innan lunch idag, och jag passar faktiskt på att vila mig jag också. 
#1 - - Fannie:

Åh tack! Haha ja jg håller med...