Vecka 16

 
På nyårsafton gick vi in i vecka 16 i graviditeten, kan inte förstå hur fort det går! Graviditeten med Theodore verkade så himla lång men nu har vi nästan avverkat halva av den här. De första veckorna mådde jag illa dagligen, kunde inte öppna kylskåpet om det fanns något som luktade och jag kunde inte äta stekt mat så ofta eftersom att jag mådde dåligt av stekoset. 
Men nu har det nästan helt gett med sig, vissa lukter kan jag reagera på men annars så har jag fått må bra de senaste två-tre veckorna.
 
Det jobbiga nu är den fruktansvärda tröttheten som kommer framåt kvällen. Det har framförallt varit tufft de dagar jag jobbar till kl 19, då är man ju knappt människa när man kommer hem. Men jag hoppas att det också är en period som jag snart går ut ur. 
Magen den växer dag för dag just nu känner jag. Innan jul så kändes den inte så himla stor, man anade den där under tröjan men mer var det inte, nu kan jag bara dölja den i riktigt löst sittande kläder. Det här är också stor skillnad från förra graviditeten, jag vet att man inte ska jämföra dem för att det är så stor skillnad men man kan ju inte låta bli!
 
Nu i veckan har jag också börjat känna små rörelser från bebben, det är inte så tydligt som sparkar än. Men det känns ungefär som små bubblor som poffar.
Allt som allt känner jag att det är en bra period i graviditeten, jag hade väldigt svårt att ta in och bearbeta det faktum att jag hade ett nytt liv i magen som växte i början. Men jag har blivit mycket mera medveten om min graviditet nu och det känns helt fantastiskt att vi kommer att få en ny familjemedlem att lära känna i sommar!
#1 - - Mammis:

Så skönt att du mår lite bättre! :) det är jättespännande! Längtar! :) ♡