Gudföräldrar

På nyårsafton förra året föddes min yngsta lilla systerdotter, Olivia. Nästa lördag ska den lilla prinsessan döpas och jag och Henrik har fått äran att bli gudföräldrar, eller faddrar, till henne. Jag är så otroligt stolt och lycklig över att ha fått denna roll i hennes liv. Jag kommer såklart alltid finnas där för henne som hennes moster, lika mycket som jag kommer att finnas där för hennes storasyster.
Men att få rollen som fadder är ändå något jag tar på stort allvar, för mig är en fadder något extra. Jag tänkte mycket på det när det var dags att välja gudföräldrar till Theodore, vad kunde jag egentligen önska och förvänta mig av gudföräldrarna. Det jag kom fram till då och som jag fortfarande står fast vid är att en gudförälder, eller fadder, ska vara en person som har en speciell relation till barnet och som kan vara en "vuxen-kompis" när barnet behöver den. Man behöver inte alltid skämma bort barnet och känna att man har ett extra ansvar att ta hand om barnet. Men man ska känna att man kan finnas där för barnet när det behöver någon att prata med eller vara med när föräldrarna kanske inte alltid räcker till. 
 
Det ska bli så roligt att få se denna ljuvliga lilla flickan växa upp till en lika vacker och fin människa som sin mor. 
 
 
#1 - - Annster:

Haha, kan känna igen mig där.
Men intresset finns allt där ;)

#2 - - frida christina:

Men vilken sötnos!

#3 - - Johanna - A dream as a model ♥:

Riktigt söt ju! :)

sv: Åh kul att du gillar det! :D

#4 - - Natalie:

så roligt att vara gudföräldrar! :D

(veckans bloggtävling kommer upp senare idag - höll ögonen öppna och var med och tävla!)

#5 - - Tess:

Tusen tack fina du, vad glad jag blir! :) Kram

#6 - - Kelly:

Söt bild :D

#7 - - anniepiie:

Vilken sötis! :D Spännande att följa barns liv!! :) Är inte så aktiv med bloggandet med kikar in när jag har tid, som idag! ;) hihi Hoppas att allt är bra annars! :D Kram
ps: Gillar ditt bloggtema och headern.

#8 - - Emelie:

Åh så kul!