Nya sovplatsen!

 
Visst, det kan se mysigt och bekvämt ut, men skenet bedrar mina vänner. Efter att ha för fjärde morgonen i rad vaknat sittandes i en ställning som bara ett övervigt cirkusfreak ska klara av, med en bebis liggandes på amningskudden framför sig (tack gode gud, och min mormor för amningskudden!) och en kramp benet som heter duga, så är det inte så mysigt kan jag lova!
 
Jag vet inte vad som hände riktigt, när lillprinsen var liten kunde jag med lätthet (en skvätt kvinnlig överdrivelse där) gå upp mitt i natten och sätta mig i soffan och amma, och faktiskt ta mig tillbaka till sängen. Men nu är det precis som att jag i sömnen går ut till soffan, slänger fram tutten och ammar och sedan får en total blackout och somnar i soffan. Jag har till och med testat att sätta larmet så att jag ska vakna och gå tillbaka till sängen, men icke, jag vaknar med mobilen i handen och fingret på larmknappen som jag i sömnen stängt av. 
Och nu tänker väl de flesta: Men kära lilla människa ligg i sängen och amma!
Men eftersom att min lilla pojke inte kan amma utan amningsnapp så slutar det i såfall med att han och jag vaknar upp i en stor blöt pöl med bröstmjölk, ni som använder/använt amningsnapp förstår nog vad jag menar. De små slabbar ju lite när de åter då liksom.
 
Så nej jag ser ingen riktig lösning på det här sovplats-problemet. Som tur är så är ju lillen så stor snart att han kanske inte behöver ha så mycket mat på nätterna så att mammsen orkar pallra sig iväg till sängen mellan gångerna. Hoppas hoppas hoppas! /Jennifer
#1 - - anniepiie:

vi har nästan en likadan soffa och när man har suttit där ett tag i divanen känner man det i ryggen eftersom att "kuddarna" inte är så bra stöd för ryggen. :P Kan ju tänka mig hur det känns när man har somnat och vaknar. Outsch... Men du, det blir ju bättre så snart kan du nog få dig lite sömn!! :) Kramis

#2 - - ma mmiz:

Stackars dig nu förstår jag varför du har så ont i ryggen :( jag kan tyvärr inte komma på ngn bra lösning heller :( men snart sitter du uppe i soffan om nätterna o väntar på att pojken ska komma hem. ;) kram

Svar: Haha usch påminn mig inte :p, tiden går alldeles för fort!<3
Jennifer

#3 - - Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa:

Hehe nä att behöva dammsuga av köket det första en gör på morgonen är ju ingen hit ;)
Haha vad paff man blir när man vaknar upp på ett oväntat ställe :)