Ögoninflammation

 
 
Hujedamej vad otäckt det är att vakna upp och känna att ögonlocken är helt igenklistrade och att man verkligen får spärra upp ögonen för att överhuvudtaget se något. Jag kan inte minnas senaste gången jag hade ögoninflammation men jag måste ha varit väldigt liten. Nu är det väl vår lille son som lyckats smitta både sin far och sin mor med denna åkomma. Henrik var som tur var bättre idag så han fick ta med sin Theodore till förskolan för dag nr 3 på inskolningen, jag skulle väl bara skrämma de stackars barnen med mina rödsprängda och svullna ögon idag. 
 
Apropå inskolningen så har det hittills gått helt fantastiskt, första dagen följde ju både jag och Henrik med och då fick vi vara själva med en fröken som visade oss runt och berättade lite hur det gick till. Igår fick vi däremot träffa alla barnen, och jag hann bara lyfta över lillprinsen över staketet och vända mig om efter min jacka så var han borta och i full fart med att busa med de andra barnen och upptäcka alla leksaker. Helst av allt skulle han vara med de stora pojkarna inne i kuddrummet och klättra på kuddarna, det var spännande. Jag höll mig mest i bakgrunden som en läskig liten stalker och tittade så allt gick bra. Vi fick även vara ute på gården en sväng innan det var dags att gå hem och det tyckte han också var kul, dock är han ju inte så van vid att tulta omkring i sin stora overall så efter ett tag blev han så trött i benen så han inte ens orkade stå på dem, och då tackde vi för oss. Nu håller jag tummarna för att det går bra för honom och pappsen idag också!
 
Själv har jag hunnit med en massa städ och plock här hemma, plus att jag hann läsa ut Amelia som kom häromdagen. Nu blir det att svara på lite kommentarer här på bloggen och sedan är de hemma igen om ca 1 timme. 
 
Ha en riktigt bra dag mina vänner! /Jennifer
#1 - - milina.blogg.se:

Fy ;o jag har faktiskt aldrig haft ögoninflamation

#2 - - anniepiie:

fy, låter inge vidare!:/ själv har jag aldrig haft ögoninflammation... Hoppas att ni alla blir friska snart! :)♥ SV: var supergott!! Okej, men en paus behövs ibland också, och man ska ju inte träna för hårt och ofta i början. :) Kram

#3 - - Emelie:

Usch så jobbigt! :/

#4 - - malin:

ååh :(

-tack! :D

#5 - - Johanna:

Åh så jobbigt med ögoninflammation! Själv har jag inte haft det sedan jag var riktigt liten och hoppas på att slippa få det igen!

#6 - - MATILDA:

Låter inte skoj! Aldrig haft det själv, men min syster har haft det.

#7 - - Annster:

Bara varit bra.
Hoppas allt varit bra för dig också :)

#8 - - Sessan:

Fynda billiga mobiltillbehör och få rabatt!! http://foraldrarskap.blogspot.se/2014/02/star-gadget-skit-snygga-mobilfodral-och.html?m=1

#9 - - Knaperbloggen:

oj vad jobbigt med ögoninflammation :(