Årets sista båttur

I söndags var det då dags att köra hem vår lilla båt till Söderköping, nu står hon nere i Storån och väntar på att få komma upp på land på lördag. Det var jag, Henke, Theodore och Henkes pappa som tog henne från Uvmarö till Storån i söndags, med god hjälp av mina föräldrar som lotsade oss fram i dimma och regn med deras båt Malvina.
 
Som sagt så var det inte det bästa vädret så man kunde inte sitta på däck och njuta av den härliga sjöluften, men åh så mysigt det var. Jag och Theodore satt nere i förruffen och läste böcker och sjökort medans pappa Henke och farfar Dan körde båten.
 
Jag hoppas verkligen att vi ska få mer tid till båten nästa år så vi hinner att bli lite mer varma i kläderna när det kommer till att köra och navigera, nu har jag varit så nervös att magen knutit sig på mig varje gång vi ska ge oss ut. Tänk om vi inte kan köra henne ordentligt, eller tänk om vi kör på grund för att jag inte läst sjökortet rätt. Hujedamej vilka katastroftankar jag haft, men som sagt har det gått bra varje gång och när man väl är ute på sjön så är det ju så fruktansvärt mysigt och avkopplande. Det är så sommrar ska spenderas, med nära och kära, god mat, fiske och havet!