Städning + småbarn

 
Just den additionen är något som sällan går ihop här hemma har jag märkt. Hur är det med er andra med småbarn? Hjälper eller stjälper de oftast när det kommer till städning. Min lilla son tycker att det är jätteroligt att hjälpa till med städningen, han jagar dammsugaren, moppar golvet, vattnar blommorna och säger jag till honom att plocka upp sina saker på rummet så brukar han oftast göra det. Sen går det kanske två-tre minuter tills han märker att det är alldeles för rent här hemma och då stjälper han ut alla leksaker han kommer över på golvet och badar i det. På ett sätt älskar jag det, han vet verkligen hur han ska roa sig själv och hittar på lekar som verkligen kan få en att skratta, så fantasifull är han. 
Och så länge han hålls på sitt rum så vad tusan gör det att det ligger leksaker över hela golvet, det går ju att plocka upp. Då får jag nästan mer kalla kårar av barnrum där allt prydligt står på sin plats och är så ordentligt ordnat att det skulle kunna vara hämtat ur ett inredningsmagasin. Vart finns leken och fantasin i ett sånt rum? Nej mer kaos och stök åt folket! /Jennifer
 
 
#1 - - Mammis:

Ja jag håller med! Det ska synas att barn finns där och att de leker o har kul! :) och huvudsaken är att de vet var alla grejer finns, vilket ibland man inte alls fattar när man tycker allt är kaos ;) heja Theo!

#2 - - anniepiie:

Helt rätt, barn ska få vara barn och leka och ha kul. :D Är det städat osv så blir man ju lite fundersam... Ha en bra kväll!:) Kram