Tulpanens dag

 
Det har väl knappt undgått någon med Instagram eller Facebook att det är "Tulpanens-dag" idag, sen om man väljer att fira den eller inte är väl frågan. Själv firar jag mer än gärna min absoluta favoritblomma, för mig betyder tulpanen vår, glädje och en ljus start på det nya året. Så fort granen åker ut, åker tulpanerna in hemma hos oss! Och just idag behöver jag verkligen piggas upp med lite tulpaner.
 
En hosta från helvetet och feber på det gör att man inte riktigt är på hugget idag. Det blir iallafall inget arbete för mig ikväll utan jag hoppas på att kunna vila upp mig så pass att jag kan jobba på lördag istället. 
Tur är väl då att man har världens goaste grannar och familjemedlemmar (min mamma och syster) som åker och handlar åt en och kommer hem med lite fina blommor till sjuklingen. Puss på er!
 
 
#1 - - Mamma:

Puss på dig! ♡ krya!