1 årstrotts, separationsångest och viktminskning

Ja det är väl ungefär det mina tankar surrar kring för tillfället. Dagarna går i ruskig fart, förra veckan gick till arbete och likaså större delen av helgen. Tröttheten efter lite för lite sömn om nätterna, arbetet och på det en hejdundrans pms, gjorde väl mig till en, stor och grå, vandrande klump förra veckan. Den här veckan ser jag lite ljusare på livet och eftersom att jag bara jobbar två dagar, idag och på lördag, så ser jag fram emot att ladda lite batterier med mys med familjen, träning och få lite gjort här hemma. 
 
 
 
Det där med ett årstrottsen är väl den största energiboven för tillfället, förra veckan kändes det som att vi inte gjorde annat än att bråka jag och lillen. Han vägrade att lyssna på sin mamma och hittade bara på en massa bus. Eftersom att vi inte sågs lika mycket som vanligt på grund av jobbet så kändes det lite extra tungt att vår dyrbara tid skulle gå till tjafs. Men det är väl en liten busperiod han är inne i nu tror jag, han kan inte sitta still och i helgen när vi har hälsat på hos lite familj och släkt så var han på precis allt, vi gjorde inte annat än att jaga honom kändes det som.
Så fast att det är jättejobbigt att lämna honom på dagis om dagarna, framförallt eftersom att han fortfarande blir så ledsen när jag ska gå, så tror jag att det är väldigt skönt och roligt för honom att få busa med kompisarna och härja fritt några timmar om dagen. 
 
 
 
Och så till viktminskningen då, jag blev överlycklig idag när jag ställde mig på vågen och det visade -1,1 kg, det trodde jag verkligen inte efter helgens fusk och eftersom att jag inte tränade något förra veckan. Men allt som allt så har jag under de här två veckorna med Viktväktarna gått ner 2,7 kg och det känns toppen! Det har faktiskt inte varit så svårt som jag trodde än sålänge. Det är när man är iväg som det är svårast, men i helgen när jag skulle utnyttja lite av min veckobonus och köpte en liten påse nappar och en cola, så blev jag faktiskt besviken. Det var inte alls lika gott som jag hade föreställt mig, jag hade lika gärna kunnat äta frukt och dricka Loka kändes det som. Så jag har nog kommit en bra bit i mitt tänk kring mat och onyttigheter också vilket jag är väldigt lättad över. 
 
Nu ska jag sluta mala på och sätta mig och mysa lite med min sambo. /Jennifer
#1 - - Isadora:

Bra kämpat! :)